5 Ekim 2010 Salı

Hamileyken emzirme


Daha önce bahsettiğim gibi Defne'yi o kendi bırakana kadar emzirmeye karar vermiştim.Defne 2 yaş 5 aylıkken,ikinci bebeğimize hamile kaldım.Defne,ben hamileyken memeyi biraksa bile 2.5 yasina kadar anne sütü almış olacaktı.
Öncelikle şunu söyleyerek başlamalıyım ki,normal bir hamilelikte, emzirmenin,ne size,ne çocuğunuza,ne de doğacak bebeğinize zararı vardır.

Normalde, ne kadar emzirirseniz o kadar çok sütünüz olur ya,hamilelikte bu kural işlemiyor.Hormonlar devreye giriyor ve olay annenin kontrolünden çıkıyor.Kiminin sütü hemen kesiliyor ya da azaliyor,kimininki daha geç,kimininki hiç kesilmiyor. Sütün tadı da degişiyor,daha tuzlu oluyormuş. Bundan hoşnut kalmayan bazı ufaklıklar bu dönemde bırakıyormuş memeyi.
Ben geçen yaz hamileyken Turkiye'ye tatile geldiğimde, etrafımdaki herkes "hamile kadının sütü çocuğa dokunur,hasta eder" dedi. Böyle bir inanış var. Onun sebebi de bir süre sonra gelen, kolostrum denilen süt. Kolostrum da cok yagli,besleyici ve antikorlar içeren bir süt. Bebekler ilk doğduklarinda vücutlarinda biriken mekonyumu atabilmeleri icin laksatif etkisi olan bir süt. Bu sütü icin çocuk ishal oluyor ama öyle zararli bir durum yok. Bakiyorum Defne'ye gayet sağlıklı,keyifli ama kakası cok sulu. Birkac hafta öyle devam etti sonra düzeldi. İshal oldu ama kolostrum cok faydali bir sut sonucta,ondan yeniden faydalanmış oldu.Epeyce tombullaşmıştı o dönem.
Bir süre sonra sütüm iyice azaldı,o zaman beş on saniye emip gidiyordu.Sonra, yedinci aydan sonra tekrar artmaya başladı.
Hamilelikte göğüsler çok hassas olduğu için, bazı anneler cok rahatsız oluyor,tahammül edemiyor ve kesiyormuş memeden.Benim de zorlandığım zamanlar oldu ama kah dikkatini baska bir şeye yönlendirerek,kah içecek başka bir şey önererek,bazen "emerken ona kadar sayacagiz,sonra bitirecegiz" diyerek gecirdik o donemi.
La Leche League'in bu konuda yayinlamış olduğu bir kitap var,şiddetle tavsiye ederim:Adventures in Tandem Nursing:Breastfeeding during pregnancy and beyond
Bu kitapta hamilelik suresince emzirirken nelerle karşılaşırsınız,nasıl beslenmelisiniz,olur da fikrinizi değiştirip ilk çocuğunuzu memeden kesmek isterseniz bunu nasıl yapmalısınız,bu ilk cocugu kardesiyle beraber emeceğe günlere nasıl hazirlarsiniz,dogumdan sonra nelere dikkat etmelisiniz, gibi pek cok konuyu detaylı bir şekilde anlatıyor.
Yine,bir önceki yazımda bahsettiğim sitelerden de çok faydalandım.

5 yorum:

  1. Ona kadar saymak bu ara bizde cok ise yariyor. Belirtmeden gecemedim :)

    YanıtlaSil
  2. Defne artık otuza kadar saymamızı istiyor :) Otuza kadar sayabiliyor,gerisini bilmiyor çünkü :)

    YanıtlaSil
  3. iyiyki 100 e kadar filan bilmiyormuş:)
    Tande nursing i yeni öğrendim..Nurturiadan ansa yönlendirdi buraya..ne hamileyim ne de kızım emiyor..ama hayran kaldım..
    yürekten alkışlıyorum sizi...

    YanıtlaSil
  4. Bloğunuzu çok faydalı buldum, sizi canigonulden tebrik ediyorum..

    YanıtlaSil
  5. ben de hamileyken emzirdim.çocuklarımın arasında 18 ay fark var. pek çok doktor arkadaşım da dahil olmak üzere herkes emzirmeyi bırakmamı önerdi, hatta eleştirdiler fazlasıyla. ama minişim maşallah 4700 gr doğdu ve yeni doğan çok zayıf kalacak diyen kadın doğumcumu bile yalancıçıkardı. şimdi küçük oğlum 7 aylık, ikisini de emziriyorum ama ne zaman ve nasıl bırakayım bilmiyorum. üzerimde çok baskı var büyüyü bıraktır diye. sizin de emzirdiğinizi okuyunca çooooooooooooook mutlu oldum.

    YanıtlaSil